Saturday, April 17, 2010

Musibah VS Syukur

Tragedi kehilangan laptop dan handset kian menjadi-jadi. Makin kian menghampiri minggu peperiksaan makin laju pencuri mengambil peluang mengambil apa yang nafsu impikan

Laptop

Handset

Beg duit

semuanya lesap bagaikan chipsmore..sekejap ada sekejap tak ada

Penulis hanya dapat memberi sumbangan doa dan moral support..nak diberi duit yang ada dalam dompet pun syiling ja..selain sokongan doa itu sahaja yang penulis dapat hulurkan.

Namun semua musibah ini adalah pembuktian iman kita kepada Allah atas musibah yang diberi..adakah kita bersyukur ataupun berlaku kufur dengan nikmat musibah yang Allah beri. Semua Allah takdirkan kpd hambaNya dalam kerangka ujian.
menguji sesiapa sahaja tidak mengira tempat dan masa.
namun itulah buktinya Allah inginkan kita mengingatiNya, bersyukur kepadaNya, sujud dengan penuh rasa hina dan rendah kepadaNya.

Dialah Ar-Razak, maha memberi rezeki dan menentukan.

Kepada sahabat-sahabat yang mengalami musibah..tingkatkanlah kesabaran..rasailah dengan sebenar-benar perasaan bahawa Allah sayangkan kalian. Kehilangan yang dialami pasti Allah balas dengan sesuatu yang lebih baik. Mungkin lebih baik daripada benda yang hilang. Pointer 4.0, graduates terbaik, dan yang lebih penting dapat melangkah ke pintu syurga yang dibina oleh yang MAHA HEBAT.

p.s: apa yang datang dari Allah semuanya baik..ALHAMDULILLAH

'Sesungguhnya jika kamu bersyukur nescaya akanKu tambahkan nikmat kepadaMu..'(Ibrahim:7)

wallahualam

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...