Wednesday, May 4, 2011

Minyak naik lagi?

Harga minyak RON97 meningkat semula dengan harga RM2.90 seliter. Peningkatan ini adalah peningkatan ketiga untuk tahun ini. Selaku seorang mahasiswa, saya memandang ini sebagai satu masalah perancangan dan pengurusan di peringkat kerajaan itu sendiri.

Melihat kepada 'pembaharuan' yang cuba dilakukan oleh kerajaan, ternyata kerajaan seolah-olah kurang mengkaji situasi rakyat dan akhirnya menambahkan masalah mereka. Sepanjang tahun 2011(sehingga Mei 2011), projek-projek mega yang menelan kos yang tinggi seolah2 dilakukan sebagai penyedap mata rakyat bagi kepentingan politik mereka.

Menara Warisan 100 tingkat, emel 1 Malaysia, projek nuklear di Pahang, seperti tidak mengambil kira kepentingan rakyat. Apa guna jika ada menara 100 tingkat tetapi rakyat masih lagi ada yang hidup setinggan. Lebih teruk lagi ada tanah yang dirampas dan rumah dirobohkan(kes ni berlaku di Sabah). Dimana kegunaan emel jika rumah pun tidak ada line internet? Projek Lynas yang tidak pernah dibentangkan hasil kajian kepada rakyat?

Lebih pelik lagi bila parti yang memegang tampuk utama pemerintahan negara sekarang seperti lebih menumpukan untuk mempertahankan kuasa sehingga lalai kepada kebajikan rakyat.

Harga minyak naik, harga barang naik.

Itu jika kita melihat kepada keperluan material.

Bagaimana isu akidah dan sosial masyarakat. Mungkin itu list paling akhir untuk difikirkan!

Jangan sampai rakyat NAIK MINYAK!


1 comment:

  1. Salam pada semua...
    Kami pembekal strip ujian kehamilan dan ovulasi dengan harga yang murah tetapi berkualiti.

    Kami menjual secara runcit pukal dan dropship.

    Harga serendah RM1.50/pcs.

    Lebih banyak anda beli, lebih DISKAUN kami beri

    Untuk keterangan lajut lawati blog shop kami:
    http://kit-ujian-kehamilan-murah.blogspot.com/

    terima kasih admin

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...